Meble w kawiarni - cechy, które musisz znać przy zakupie

Urządzamy zaplecze kawiarni, czyli, o czym trzeba pamiętać

Podczas gdy goście raczą się aromatyczną kawą, pracownicy dwoją się i troją na tyłach kawiarni, realizując kolejne zamówienia. Aby zwiększyć efektywność ich pracy pracodawcy muszą zadbać o odpowiednie wyposażenie zaplecza.

Niewidzialna strona kawiarni

W układzie architektonicznym lokalu gastronomicznego można wyróżnić dwie części: dostępną dla gości salę kawiarni wraz z zapleczem sanitarnym oraz zaplecze, do którego wstęp mają wyłącznie pracownicy lokalu, a w którym przygotowuje się i wydaje zamówienia. W tej części z reguły znajduje się: bufet, szatnia i wc personelu, przygotowalnia, magazyn oraz zmywalnia.

Każdy szczegół ma znaczenie

Sala kawiarni jest bezpośrednio połączona z bufetem, z którego wydawane są zamówienia. Część bufetowa powinna być wyposażona w zmywarkę umożliwiającą szybkie mycie małych naczyń (talerzyków, filiżanek) oraz sztućców. Większe naczynia przekazywane są do zmywalni przez okienko podawcze. Obok zlewozmywaka należałoby zamontować perforowany regał ociekowy z blachy nierdzewnej, na który odkłada się umyte naczynia. Porcjowanie ciast i dodatków do napojów oraz podgrzewanie deserów odbywa się w pomieszczeniu przygotowalni, w której powinny znajdować się: blaty robocze wykonane ze stali nierdzewnej, kuchenkę elektryczną oraz zlew jednokomorowy. Produkty suche, takie jak: cukier, mąka, przyprawy przechowywane są w magazynie, gdzie znaleźć powinna się też chłodziarko-zamrażarka. Drzwi do magazynów z żywnością powinny być metalowe lub obite blachą zabezpieczającą przed dostaniem się gryzoni. Wszystkie pomieszczenia powinny być murowane i otynkowane pod kafelki, ponadto mieć zapewnioną odpowiednią wentylację o przekrojach kanałów spełniających wymogi Polskiej Normy. Ściany i posadzki należy wykończyć płytkami ceramicznymi (antypoślizgowymi, łatwo zmywalnymi i odpornymi na środki czyszczące), drzwi i narożniki dodatkowo zabezpieczyć kątownikami aluminiowymi.

Dmuchaj na zimne

Wszystkie elementy wyposażenia zaplecza muszą być kompatybilne z systemem ochrony przeciwpożarowej i spełniać warunki przepisów w zakresie odporności ogniowej, zapalności i rozprzestrzeniania się ognia. Lokal musi być także zaopatrzony w odpowiednią ilość środków gaśniczych, czujniki dymu, alarm przeciwpożarowy oraz hydranty wewnętrzne. Ważne jest również oznakowanie dróg ewakuacji i oświetlenie ewakuacyjne.

Zaplecze to też ludzie

Pracownicy spędzają 1/3 swojego czasu w miejscu pracy. Na zapleczu nie tylko wykonują swoje obowiązki jak najlepiej potrafią, ale też odpoczywają podczas kilkunastominutowej przerwy. Dobrze byłoby zapewnić im taki warunki, aby czuli się komfortowo, bo w końcu, gdy pracownik jest zadowolony, to klient również.     

 

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@okna-forum.pl

Jeśli jeszcze nie wiesz jak urządzić własne biuro zajrzyj na naszą stronę i sprawdź porady specjalistów.

rolety Rzymskie

Fotele gabinetowe obrotowe - krzesła biurowe

wieszaki do przedpokoju

oświetlenie ogrodowe SU-MA

meblicante.pl - meble biurowe